Bejelentkezés a webes felületre
A webes felületre való bejelentkezéshez az ablak bal felső sarkában levő azonosítási mezőket használjuk. A sikeres bejelentkezés után ugyanitt a következő adatok jelennek meg: az email cím és a felhasználói profil (tag, szerkesztő vagy tulajdonos).
A felhasználóazonosítási folyamat a helyi viszonyoktól függ:
-
Ha a levelezőlista-szolgáltatást működtető szervezet egyszeri bejelentkezési (SSO: single sign-on) technológiát használ, (egyetlen azonosító egyszeri felhasználóazonosítással, pl. CAS vagy Shibboleth rendszer segítségével), akkor érdemes ezt az azonosítási módszert választania. Ehhez az SSO-rendszerhez tartozó nyomógombra kell kattintania, majd, (ha szükséges) az azonosítást végző kiszolgáló részére megadni a bejelentkezési nevet és a jelszót.
Ha már egy másik szolgáltatás használatához korábban bejelentkezett az SSO-rendszerbe, akkor nem kell megadnia semmit, az azonosítás automatikusan megtörténik. Ha szükséges, esetleg frissítse a böngészőprogram által megjelenített oldalt.
-
Ha nem használnak SSO-rendszert, vagy annak érvényessége Önre nem terjed ki, akkor a levelezőlista-szolgáltatáshoz beállított jelszavával tud belépni. Ebben az esetben a klasszikus módon történik a bejelentkezés: felhasználóazonosítóként adja meg az email címet, amivel feliratkozott a listá(k)ra, jelszóként pedig a levelezőlista-szolgáltatáshoz érvényes jelszavát.
Ha nem emlékszik a jelszavára, kattintson az "Elveszett jelszó?" feliratra. Ekkor, ha megadja az email címét, a rendszer levelet küld Önnek. Az ebben levő URL-re kattintva új jelszót tud beállítani.
- Ha az SSO-rendszer használata Önre nem terjed ki, de a levelezőlista-szolgáltatáshoz még nincs érvényes jelszava, akkor kattintson az "Első bejelentkezés" feliratra, majd írja be az email címét. Erre a rendszer levelet küld Önnek, amiben levő URL-re kattintva saját jelszót tud beállítani.
Megjegyzendő: a levelezőlista-szolgáltatáshoz használatos jelszó csak erre a rendszerre érvényes.